RENGINIAI

Bal 26

Kęstučio Petro Ramono grafikos ir tapybos paroda | Palanga

Dailininko Kęstučio Petro Ramono paroda

Balandžio 26 dieną, penktadienį, 18.00 val. „Ramybės“ galerijoje (Vytauto g. 35, Palanga) atidaroma vyriausios kartos dailininko Kęstučio Petro Ramono (g. 1936) paroda.

Grafikas ir tapytojas, dizaineris ir dailės pedagogas, kaligrafas ir ekslibrininkas, portretistas ir abstrakcionistas. Vaikystė Biržuose, jaunystė Kaune, 60 metų dailininko karjera Vilniuje. Ši paroda – reta proga pamatyti įvairiapusiško ir intelektualaus dailininko kūrybos retrospektyvą nuo 1969 iki 2017 metų. Kai kuriuos kūrinius galima įsigyti.

Parodos rengėjas Augustas Ramonas sudarė kompaktišką kolekciją, kurioje išryškina ir susieja vertingiausius dailininko kūrybinės biografijos momentus, atskleidžia nuoseklią dailininko estetinių pažiūrų vienovę bei ryšį tarp kas dešimtmetį kintančių stilistinių jo dailės krypčių. Dailininko kūryboje portreto ar gamtos piešinys lengvai virsta kaligrafijos impresijomis, o kaligrafija – ženklu ar grafiniu dizainu, individualios minties arba laikui nepavaldžiu visuomeniškai reikšmingu simboliu. Šiais, 2019 metais, tarsi nauji atrodo 1976–1980 sukurti kūriniai – Palangos tema sukurtos kompozicijos „Pajūrio pušys“ ir „Kopa“. Ko gero, tai pasaulinių tendencijų sąlygoto masinės psichologijos proceso – mados ciklų grįžimo pasekmė. 7-asis ir 8-asis XX a. dešimtmečiai vėl tampa populiarūs.

Grafinio dizaino disciplina ir ypač dailės pedagogo misija (30 metų dėstyta M. K. Čiurlionio menų mokykloje ir 10 metų Vilniaus dizaino kolegijoje) lėmė visiškai kitokius dailininko prioritetus: skirtingai, nei kartą ir visiems laikams suradę savąjį „receptą“ kolegos, kurių kone kas antras už tai jau yra apdovanoti Nacionaline arba Valstybės premija, Kęstutis Ramonas savąjį dailininko kelią pavertė neišsenkamų meninių ieškojimų ir pokyčių laboratorija. Išugdęs per 1000 dailininkų ir dizainerių, pats visą laiką keitėsi ir stebino. Tuo viršijo įprastinius dailės kritikų bei menotyrininkų analitinių opusų imties mastelius, todėl retai patenka į lietuvių dailės retrospektyvinius renginius ir leidinius.

Apie K. P. Ramono kūrybą yra rašę dr. I. Kostkevičiūtė, prof. A. Stasiulevičius, prof. I. Voverienė, R. Dichavičius, D. Jedzinskienė. Autoriai sutaria dėl būdingiausios K. Ramono kūrybai definicijos: „lietuviškasis ekspresyvusis abstrakcionizmas“. 2017 m. gruodį išleistas Kęstučio Ramono kūrybos albumas „Grafika ir tapyba“ (sudarytojas A. Ramonas, dizaineris D. Každailis).
Daugiau informacijos apie dailininką yra internete: https://kestutisramonas.org

Paroda veiks iki gegužės 10 dienos.

Iliustracijos „Milda“, 1977, šilkografija ir „Pajūrio pušys“, 1980, šilkografija.

Leave a Reply